Teraz w drugim okresie swojego panowania, Mountain King II umacnia swoją władzę górskich szlakach. Opona Mountain King 2.2 wytrzymuje porównanie z każdym zwinnym rowerem XC, sprawdza się tak samo dobrze zarówno w wyścigach, jak i podczas górskich przygód. Agresywnie ukształtowane listwy w równomiernie ukształtowanym wzorze bloków pozwalają uzyskać niski opór toczny, dobrą przyczepność i neutralne prowadzenie. Mountain King 2.4 ustanawia nowy standard dla opon do rowerów turystycznych i górskich Ta lekka, duża opona posiada rezerwy w zakresie przyczepności, które z pewnością zostaną wykorzystane podczas efektownych popisów w parku rowerowym.
Technologie zastosowane w oponie: UST - opona bezdętkowa Opona i obręcz tworzą szczelną powietrzną komorę. Dętka jest zbędna i nie występują przebicia. W porównaniu z systemem konwencjonalnym, ciśnienie w oponie jest niższe. Komfort jazdy wzrasta. Przy niższym ciśnieniu opona bardziej się ugina. Tor styku opony zwiększa się i bieżnik łatwiej przystosowuje się do podłoża. Bezdętkowe opony zmniejszają ciśnienie opony i dlatego zapewniają lepsze prowadzenie. Uszczelniająca powłoka wewnątrz oplotu może zostać naprawiona za pomocą zwykłych łatek tak jak dętka.
Materiał Black Chili Continental jest obecnie liderem w produkcji materiałów dla opon rowerowych z cząstek tak małych, że stosunek ich wielkości do wielkości piłki futbolowej jest taki sam, jak stosunek piłki do kuli ziemskiej. Cząstki sadzy tworzącej materiał opon do rowerów górskich i szosowych sprawiają, że pracują one znacznie lepiej. Przyczyniają się też do przesunięcia granic kompromisu między oporem toczenia, zużyciem i przyczepnością. Te związki chemiczne tworzone z najmniejszych cząsteczek lepiej odciskają się na podłożu i mają więcej miejsc styku z podłożem. To daje lepszą przyczepność. Struktura związku chemicznego jest utworzona z większej ilości cząsteczek, które są ścislej upakowane względem siebie. To redukuje zużycie. Struktura mniejszych cząstek jest bardziej elastyczna. To zmniejsza opory toczenia.